Teammanager Uitvoering Sociaal Domein

Noord-Holland
Start 2 feb. 2026
Werk en Inkomen
6 maanden
36 uur
Verlenging mogelijk
Reageren tot 22 dec. 2025

Over deze opdracht

Als teammanager bij de gemeente Beverwijk heb je de volgende verantwoordelijkheden:

  • Je bent zichtbaar en benaderbaar op de werkvloer. Je coacht, stelt prioriteiten en maakt duidelijke keuzes om focus en rust in de uitvoering te brengen;
  • Je speelt een sleutelrol in het verder bouwen aan een samenhangend en toekomstgericht team, met aandacht voor samenwerking en een positieve werksfeer;
  • Je stuurt op werkverdeling (samen met de coördinator), voortgang, kwaliteit en organiseert passende overleggen om richting en continuïteit te waarborgen;
  • Je helpt het team om samen met de andere teams om aanbod en processen te bundelen tot één herkenbare uitvraag en een snelle route naar ondersteuning. Overdrachten en loketten worden waar mogelijk voorkomen, zodat dienstverlening toegankelijker wordt en gesprekken vaker plaatsvinden dicht bij de inwoner (thuis, wijkpunt of andere inlooppunten);
  • Samen met de (nieuwe) coördinator(s) stimuleer je vakontwikkeling, borg je eenduidige werkafspraken en versterk je het lerend vermogen van het team;
  • Je begeleidt de nieuw aangestelde coördinatoren, zorgt voor een zorgvuldige overdracht en coacht hen in het eigen maken van taken en het pakken van regie;
  • Je bereidt samen met Team Beleid en Team Kwaliteit de implementatie voor, waarbij spoor 1 begin 2026 direct wordt uitgevoerd;
  • Je borgt kennisoverdracht, organiseert met team HR een inwerk- en opleidingsaanpak en verkent met betrokkenen een passende (her)inrichting van de taken;
  • Je zorgt dat afstemming met (sub)teams soepel verloopt en dat de inwonerlogica leidend is in besluitvorming;
  • Je bent duidelijk in het uitdragen van de gewenste koers, inspireert en verbindt het ‘waarom’ en ‘wat’ aan concreet gedrag en keuzes in het dagelijks werk.

Vereisten en gunningscriteria

  • Hbo/Wo werk- en denkniveau en aantoonbare ervaring met verandertrajecten binnen het maatschappelijk/ sociaal domein;
  • Aantoonbare ervaring als (interim) teammanager/leidinggevende in de uitvoering van het sociaal domein, bij voorkeur Werk & Inkomen/participatie, armoede en/of schuldhulpverlening;
  • Je kent de bestuurlijke context en de dynamiek tussen beleid, uitvoering en kwaliteit;
  • Je geeft richting, spreekt aan waar nodig en weet mensen te motiveren en te ontwikkelen;
  • Je kunt transities praktisch en mensgericht vertalen naar het dagelijks werk;
  • Inhoudelijke basiskennis van relevante wet- en regelgeving (o.a. Participatiewet en aanpalende wetten/ontwikkelingen) en gevoel voor de balans tussen rechtmatigheid, doelmatigheid en menselijke maat;
  • je kunt inspireren, helder voorleggen (richting/keuzes) en de beweging consistent uitdragen;
  • Iemand met kennis van zaken visie op hoe je zaken kunt organiseren en met stevige coach vaardigheden.

Beoordeling

Fase 1 Korte screening

Eerst checken we op basis van je reactie of je aan alle Vereisten voldoet.

Is dit helemaal op orde? Top, dan ga je naar de 2e fase. 

Fase 2 Kwalificatie

We maken een overzicht van alle reacties direct na sluitingsdatum. We kijken dan naar de gunningscriteria én naar de verhouding tussen ervaring en je uurtarief.

Hebben we nog een vraag of is er iets nog niet helemaal duidelijk?

Geen punt, we nemen dan gewoon even contact met je op.

Fase 3 Voorstel & kennismaking

Samen met de opdrachtgever wordt besloten wie er worden uitgenodigd voor een kennismakingsgesprek. We informeren je natuurlijk direct als je wordt uitgenodigd en plannen in overleg een afspraak in.

Fase 4 Opdracht

Gefeliciteerd! Je hebt de opdracht!

De overeenkomst wordt getekend en je gaat via Professional Partners aan de slag.

Meer informatie

Let op dat je CV nooit langer mag zijn dan 5 pagina’s. Dat houdt het wel zo overzichtelijk. Hierin moet duidelijk naar voren komen dat jij de juiste professional bent voor deze interim opdracht.

Wil je je reactie extra kracht bij zetten? Stuur dan ook minimaal 2 referenties mee of schrijf een pakkende motivatiebrief. Ga je aan de slag als interim professional via Professional Partners, dan vragen we ook altijd om een VOG die nooit ouder mag zijn dan 6 maanden.

Heb je nog vragen aan ons? Neem dan even contact op met {{owner}} of met het servicecentrum van Professional Partners via 088 031 3535.

Is dit jouw opdracht?

Of wil je eerst nog wat meer weten?

088 031 3500
r.overweter@professionalpartners.nl

Robbert OverweterRobbert Overweter
Regiomanager Overheid

Reageer

  • Delen:

Alias: sollicitatieProcesBlock

Reageren als ZZP'er

Hoe gaat het verder?

Solliciteer op jouw opdracht

Solliciteer op jouw opdracht

Spannend! Wij laten snel van ons horen.

Korte screening

Korte screening

Even een kort belletje waarin wij kennismaken.

Kwalificatie

Kwalificatie

Goed (online) in kaart brengen wat voor jou belangrijk is.

Voorstel en kennismaking

Voorstel en kennismaking

Tijd voor een kop koffie! Wij maken graag beter kennis met jou.

Start opdracht

Start opdracht

Je gaat nu aan de slag bij een opdracht die bij jou past!

Alias: faqBlock

FAQ

Heb je nog vragen?

Zeker weten als je al toe bent aan een nieuwe uitdaging. Weet je nog niet helemaal zeker wat je wilt, laten we dan samen in gesprek gaan om te achterhalen wat voor jou echt belangrijk als het gaat om werk.

Alias: inschrijvenBlock

Mail Alert

Blijf op de hoogte van jouw favoriete opdrachten

Ontvang updates over opdrachten in jouw regio en wij zorgen ervoor dat je er als eerste bij bent.

Reageer
×
Inloggen
×
Jouw favoriete vacatures